Google+ Badge

Tuesday, January 24, 2017

ANDREW KREIG: USING JFK AND 9/11 RESEARCH TO DECODE FAKE NEWS

CNN should be investigated for broadcasting terrorist primer on how to assassinate President Trump and his cabinet    

JUSTICE INTEGRITY PROJECT
By Andrew Kreig
01/18/2017

Researchers into the causes of President Kennedy's assassination and the 9/11 attacks hold an advantage over most others in deciphering news about national security intrigues that rely on dubious evidence.


Students of those crimes have by now detected so much media self-censorship or exaggeration in reports about those attacks that it’s relatively easy for them to discern similar patterns in treatments of other high-stakes issues.

One is the current alarm by U.S. officials and mass media over “fake news,” particularly as applied to propaganda involving 2016 election results. The term "fake news" is being applied primarily to independent websites — some of which are indeed outright frauds. 


National Public Radio's Laura Sydell reported one example last fall in We Tracked Down A Fake-News Creator In The Suburbs. Here's What We Learned.

But other outlets being smeared as "fake" should be regarded as alternative media. Of varying credibility, they sometimes stumble, sometimes serve as propaganda outlets — and sometimes play brave role in analyzing official reports and other conventional wisdom regarding historically important events. Such events include the 9/11 attacks and assassination of President Kennedy.


We focus below on several recent stories that expose credibility problems with Newsweek, its former owner the Washington Post, the Los Angeles Times, CBS News, and the New York Times. These examples — including a remarkable screw-up by Newsweek in distributing copies of a magazine showing Hillary Clinton as our elected "Madam President" — help illustrate the credibility gap that mainstream outlets are inflicting on themselves, whether they admit it or not in their crusades against alternative outlets.


The analysis below comes in the midst of the mainstream media's harsh, sudden, and seemingly relentless campaign currently against "fake news." We provide today's column as balance because many of the attacks resemble such previous and now-discredited campaigns as the CIA-driven Operation Mockingbird, in which the nation's 40 major news organizations combined to suppress inconvenient news during the 1950s and 1960s. The CIA's Frank Wisner and Washington Post publisher Philip Graham jointly operated the program, which was exposed in the 1979 book Katharine the Great by Deborah Davis.

The current allegations against Russia, including of hacking U.S. election-related sites and blackmailing GOP presidential candidate Donald Trump, are beyond the scope of today's column. This editor attended a hard-hitting lecture on that topic Jan. 17 by U.S. Ambassador to the United Nations Samantha Power, who delivered one of her last major speeches at the Atlantic Council's headquarters overlooking the Russian Ambassador's residence in Washington, D.C.


Power
Power's claims that a conspiracy exists to promote fake news and hacking is a topic for another day, particularly because the complexities are intertwined with the role of U.S. government propaganda and disinformation. That inevitably points to important but complex and secretive machinations, including those suggested by her husband Cass Sunstein, a top Obama White House regulator in the Office of Management and Budget during the first term. (Sunstein, center, is shown below with Power in a White House photo during her 2013 swearing in officiated by Vice President Joe Biden.)


Sunstein suggested as a Harvard Law professor in 2008 and then in his 2014 book Conspiracy Theories and Other Dangerous Ideas that the government hire professors and journalists as secret government operatives. 

Those operatives, he said, could use such professional disguise to disrupt research into such "dangerous ideas" as research that questions the government's account of 9/11 attacks. That is itself a dangerous idea, as Glenn Greenwald has noted in Obama confidant’s spine-chilling proposal.




Also a topic for another day is background on the latest developments in studies related to President Kennedy's assassination and 9/11 research. We have published an ongoing Readers Guide To JFK Assassination, and separately reported a comprehensive overview of 9/11 research in Experts Reject Planes, Fire As Cause For 9/11 WTC Collapses. The latter covered the historic Justice in Focus conference organized by Architects & Engineers for 9/11 Truth in New York City on the occasion of the 15th anniversary last September of the attacks.

Today's analysis focuses instead on exploring shocking shortcomings in basic research recently by several of our most prestigious news outlets coupled with a disturbing reluctance on their part to concede the scope of their credibility problems.

Newsweek's Election Day SNAFU

We start with Newsweek, which the Post sold for $1 in 2010 plus assumption of liabilities to entrepreneur Sidney Harman, husband of then-House Intelligence Committee chair Jane Harman (D-CA). Newsweek still retains some of the cachet of its former stature even though almost all of the 2013 staff is gone after multiple ownership changes.




Shortly before the November elections, Newsweek (now owned by IBT Media) printed 125,000 copies of a souvenir magazine shown above featuring Hillary Clinton as the nation's new president. Newsweek understandably sought to scoop the competition with copies, to be sold for $10.99 per copy, as reported byNBC News. The magazine was also ready, if needed, to distribute an alternative issue with a cover reporting that Trump had won.

But a slip-up amid high expectations of Clinton victory caused some of the Clinton covers to be distributed in advance of the election, according to stories about the mess published by the Daily Caller and later amplified by its editor Matthew Cooper in a Fox News interview by host Tucker Carlson, the Daily Caller's editor.

Most remarkable and disturbing about the Newsweek snafu is that its staff did not even write or read the magazine cover story, according to Cooper. Instead, magazine executives authorized use of Newsweek's name to a contractor whose staff wrote compiled a souvenir issue of the magazine that could be sold at premium price.

Mistakes can happen anywhere. But the story behind Newsweek's shows the magazine's slender resources and operational control even as it launches tirades on national and world events as in days of old. 

We next examine the Washington Post, which is in the forefront of outlets denouncing fake news, Russia and President-elect Trump's foreign policies.

Washington Post Smears Websites As Propaganda

A landmark in this post-election campaign against “fake news” was a Nov. 24 Washington Post story headlined Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during election, experts say by technology reporter Craig Timberg. His column began this way:


The flood of “fake news” this election season got support from a sophisticated Russian propaganda campaign that created and spread misleading articles online with the goal of punishing Democrat Hillary Clinton, helping Republican Donald Trump and undermining faith in American democracy, say independent researchers who tracked the operation.

Russia’s increasingly sophisticated propaganda machinery — including thousands of botnets, teams of paid human “trolls,” and networks of websites and social-media accounts — echoed and amplified right-wing sites across the Internet as they portrayed Clinton as a criminal hiding potentially fatal health problems and preparing to hand control of the nation to a shadowy cabal of global financiers. The effort also sought to heighten the appearance of international tensions and promote fear of looming hostilities with nuclear-armed Russia.

Two teams of independent researchers found that the Russians exploited American-made technology platforms to attack U.S. democracy at a particularly vulnerable moment, as an insurgent candidate harnessed a wide range of grievances to claim the White House. The sophistication of the Russian tactics may complicate efforts by Facebook and Google to crack down on “fake news,” as they have vowed to do after widespread complaints about the problem.

The Post reporter Timberg cited 200 web news and commentary sites identified by anonymous critics at a new organization called “PropOrNot (short for "Propaganda or Not") as deserving reprisal in as-yet unspecified ways, presumably from government and its private sector allies.

Timberg and his editors granted the new group anonymity while publishing their smear-job against other writers and outlets. That grant signaled that the story was in effect a reflection of management's opinion, if not a hit job, even though the material was presented as a news story.

Timberg's language reflected the theme the newspaper was trying to make in trying to rev up animosity towards Russia and Trump:

There is no way to know whether the Russian campaign proved decisive in electing Trump, but researchers portray it as part of a broadly effective strategy of sowing distrust in U.S. democracy and its leaders. The tactics included penetrating the computers of election officials in several states and releasing troves of hacked emails that embarrassed Clinton in the final months of her campaign.

The response was quick and harsh. 

“I believe this is extremely dangerous to alternative media, to journalists, journalism and democracy," responded Rob Kall, publisher of OpEdNews, a popular progressive site that PropOrNot cited as one of the suspected purveyors of fake news. Other sites include the popular conservative site Drudge Report, as well as one run by former GOP Texas Congressman Ron Paul.

"Google has announced it will de-monetize ad revenues for websites that are accused of providing fake news," Kall continued in his Nov. 28 column Are the Mainstream Media Trying to Kill Their Competition? Or are Neocons Trying to Silence Critics? "Facebook is also involved in 'dealing' with 'fake news sites,'" Kall said. "That is a huge threat to all alternative media."




Kall continued: "Who decides who or which site is a fake news or propaganda site? According to the Washington Post, some anonymous site which does not define the criteria it uses is who. This is dangerous."

Several other high profile commentators on the media have issued similar warnings, including Robert Parry (who broke the Iran-Contra scandal as a reporter for the Associated Press and Newsweek), Glenn Greenwald, Max Blumenthal, Wayne Madsen, Chris Hedges and Matt Taibbi.

“I was very proud,” wrote another critic, Unz Review Founder and Editor Ron Unz, on Dec. 1, “to see that the Washington Post included The Review in the official list of America’s major ‘Fake News’ Russian propaganda websites, apparently used by the Kremlin to subvert American democracy and thereby foster the spread of Godless Soviet Communism… err, the Russian Orthodox Christianity of Vladimir Putin.”

Unz, former publisher of The American Conservative magazine founded by Patrick Buchanan and a former Republican candidate for governor of California, mocked the Post further in his commentary, entitled Record Traffic for Our "Fake News" Russian Propaganda Website!

Los Angeles Times Touts Young Professor's Smear Of 'Fake' and 'Incredible' Sites

The Los Angeles published a similar smear job Nov. 15 in a column headlined Want to keep fake news out of your newsfeed? College professor creates list of sites to avoid.

The column by writer Jessica Roy drew on the work of Melissa Zimdars, an assistant professor of communication at Merrimack College in North Andover, Massachusetts. Zimdars had worked with students to create a Google.doc that she was publicizing as sites to "avoid" because, according to her rating system, many of those sites were "false, misleading, clickbait-y and satirical 'news' sources" or else unknown to her and her helpers.

A review of the list suggests that it was assembled and publicized with a shallow knowledge of the subject matter, particularly for a work emanating from a college and presuming to instruct others about reliable research.

Among the striking deficiencies:

Her list described "unknown" the sites of: the Heritage Foundation (arguably the major conservative think tank in the nation's capital); the National Review, founded by William F. Buckley, one of the founders of the modern conservative movement; OpEdNews, one of the nation's most popular progressive sites in terms of web traffic; Strategic-Culture.org, a Russian government-funded commentary site whose ownership arguably fits the professor's theory of state-funded bias; and NomiPrins.com, named for the former Goldman Sachs and Bear Stearns managing director Nomi Prins who became an author and whistleblower well-regarded in progressive circles.

Striking also was the professor's description of the WhoWhatWhy investigative site as "unreliable." Why? The professor does not define her terms for any of these labels (aside from a subjective listing http://www.opensources.co/ derived from unspecified sources on the basis of unspecified evidence).


WhoWhatWhy founder and editor Russ Baker holds a stellar reputation as a rigorous fact-checker. Shown in a file photo, he is also the best-selling author of Family of Secrets, the iconic book about the Bush dynasty, as well as an impressive career that has included a stint as an staff writer at the Columbia Journalism Review, and many columns for other prestigious national magazines and newspapers.

I know Russ Baker and his work quite well, and would place him within the top one percent of all journalists I know who care about rigorous sourcing of complex stories.


For someone to criticize him as "unreliable" without explanation, therefore, is like someone claiming without explanation that (as some fake news providers recently did) that top Democrats are torturing and murdering children in Washington, DC's abandoned subway tunnels: it's perhaps possible at first glance, but without evidence it reflects worse on those making the allegation than the targets, especially since there are no abandoned subway tunnels in the nation's capital and no reports of missing children.

In sum, it is easy to see why the Los Angeles Times promptly appended an editor's note to its November column:

UPDATE: Nov. 17, 5:52 p.m.: The professor who created the list has taken down the Google doc. She said it was a safety measure in response to threats and harassment she and her students and colleagues had received. She is continuing to work on it and plans to release it in the future in a format other than a Google doc.

Interestingly, that update makes no concession of regret about the clear deficiencies of Professor Zimdars' list, which continued to circulate via other news outlets and social media until currently. For this column, I contacted her for comment. She responded that the Los Angeles Times sought out her and her list after it became popular on the web. She said the list is a work in progress that has been reposted. As of this writing, it showed the same problems cited above from the original published in November.

Similarly, the Washington Post published an editor's note also recognizing the controversy regarding its above-cited news article by reporter Craig Timberg on Nov. 24 that listed supposedly fake or disreputable news sites. The editor's note said:

The Washington Post on Nov. 24 published a story on the work of four sets of researchers who have examined what they say are Russian propaganda efforts to undermine American democracy and interests. One of them was PropOrNot, a group that insists on public anonymity, which issued a report identifying more than 200 websites that, in its view, wittingly or unwittingly published or echoed Russian propaganda.

A number of those sites have objected to being included on PropOrNot’s list, and some of the sites, as well as others not on the list, have publicly challenged the group’s methodology and conclusions. The Post, which did not name any of the sites, does not itself vouch for the validity of PropOrNot’s findings regarding any individual media outlet, nor did the article purport to do so. Since publication of The Post’s story, PropOrNot has removed some sites from its list.

In sum, these major news organizations took scant responsibility after publishing warning lists that smeared independent competition — including political opinion sites and hard-hitting investigative sites probing major stories — by lumping them together with out-and-out scam sites. 

The New York Times Touts Snopes As Fact-Checker, Ignores Snopes Scandal 

One of the ways mainstream news organizations reveal their bias is by harping on the government funding for some news outlets and sources while ignoring similar or even vastly greater government funding outlets, personnel and sources favored by news managers.


Thus most major Western news organizations avoid sending war correspondents to the long-running war in Syria or quoting the government (cited as "the regime" on rare occasions when it is quoted). Instead, even our most prestigious newspapers rely heavily on the so-called "White Helmets" (typically described as a humanitarian team of rescue workers in rebel-held Syrian locales) and the "Syrian Observatory for Human Rights" (a one-man operation based in the U.K.countryside by a rebel sympathizer who has not been in Syria for more than a decade).


Both the White Helmets (How a Syrian White Helmets Leader Played Western Media by Dr. Gareth Porter), and the "Observatory" have been reported as funded by Western intelligence as part of the covert operation to fund rebels long enough to overthrow Syria's "regime." But that kind of information is rarely disclosed by the mainstream. Instead, Western audiences read and see year upon year of spin, such as a CBS 60 Minutes episode Dec. 18, Syria's White Helmets: "Hope in a hopeless place, extolling the White Helmets as heroes saving bombing victims in Aleppo.

This is not to argue that such groups as the White Helmets do nothing good because of the source of their funding, only that the mainstream news organizations that extol them tend to ignore completely questions about their funding, mission and obvious participation in propaganda efforts that the news organizations are eager to advance for the ultimate objective of continuing the war and overthrowing the government.

You can see for yourself via a link to the CBS broadcast of Syria's White Helmets by the "60 Minutes" team led by correspondent Scott Pelley.

The issue of government funding is important in part because it is frequently used as a way to disparage competing news outlets that receive such funding. Mainstream media opposed to the Trump administration thus reported breathlessly that his incoming aide Michael Flynn received a payment for appearing on RT television. One can rest assured that whatever trivial honorarium was involved is nothing compared to the kind of money bestowed on retired generals elsewhere, including on boards of defense contractors.

By contrast, the pervasive system of pass-through organizations designed to obscure U.S. government funding of news organizations is seldom mentioned, much less explored. Independent writers, however, have disclosed vast sums laundered through innocuous-sounding foundations, think tanks, and government proprietaries and front companies.

Victoria Nuland, U.S. ambassador to the European Union, even boasted in late 2013 at the National Press Club that the United States had spent $5 billion to create the conditions necessary to overthrow the pro-Russian government in the Ukraine. That spending (largely obscured by laundering through "democracy-building" groups) led to a government overthrow and Nuland's scandalous intercepted phone call when she was caught conspiring with the U.S. ambassador to the Ukraine Geoffrey Pyatt who should lead Ukraine after its revolution, as reported in U.S. diplomat apologizes for profane remarks on E.U. in leaked phone call.




This preamble leads to the bizarre situation in December whereby two separate New York Times reporters quoted Snopes.com, a prominent California fact-checking service without reporting that it had been itself accused of scandalous activity by the editor's ex-wife and co-founder.

The more in-depth of the Times stories on Dec. 26 quoting Snopes co-founder David Mikkelson was For Fact-Checking Website Snopes, a Bigger Role Brings More Attacks. Reporter David Streitfeld began:

The last line of defense against the torrent of half-truths, untruths and outright fakery that make up so much of the modern internet is in a downscale strip mall near the beach. Snopes, the fact-checking website, does not have an office designed to impress, or even be noticed. A big sign outside still bears the name of the previous tenant, a maker of underwater headphones. Inside there’s nothing much — a bunch of improvised desks, a table tennis table, cartons of Popchips and cases of Dr. Pepper. It looks like a dot-com on the way to nowhere.

Streitfeld, an experienced media writer at the Times, mentioned controversy about the site and Mikkelson but quickly dismissed it as "fake news" spread by conservative enemies of the site and without any basis. Here is Streitfeld's treatment:

One way to chart Snopes’s increasing prominence is by measuring the rise in fake news about the site itself. If you believe the internet, the founder of Snopes, David Mikkelson, has a longer rap sheet than Al Capone.

He was supposedly arrested for committing fraud and corruption and running a pit bull ring. In the wake of a deal that Snopes and others made this month to start fact-checking for Facebook, new slurs and allegations poured forth. The underlying message of thesespurious attacks is that the movement to fact-check the internet is a left-wing conspiracy whose real goal is to censor the right, and therefore must be resisted at all costs (emphasis added).

Thus Streitfeld and the Times, with no real analysis. dismiss attacks as false.

But here is the part of the story the Times did not see fit to mention either in Streitfeld's article or one published the same day by his colleague Jeremy W. Peters, whose story quoting Snopes in positive fashion was headlined With Claims of ‘Fake News,’ Conservatives Take Aim at Media.

Snopes Scandal

Missing entirely from the Times coverage was a story broken by the Daily Mail five days previously and re-reported by Daily Caller reporter Peter Hasson in Snopes Co-Founder Accused Of Embezzling Company Money, Spending It On Prostitutes.

Hasson continued in his Dec. 21 story:

The founder of mythbusting website Snopes, which was recently tapped by Facebook as one of four “fact-check” organizations patrolling the site for “fake news,” embezzled $98,000 in company funds before spending it on “himself and the prostitutes he hired,” according to legal documents filed by his ex-wife reviewed by the Daily Mail.


After divorcing from his first wife, Barbara Mikkelson, David Mikkelson married Elyssa Young, a former porn star and current escort who now works for Snopes as an administrator, according to the Daily Mail. The Daily Mail also revealed that top Snopes “fact-checker” Kim LaCapria claimed on her personal blog that she has “posted to Snopes” after smoking marijuana. As TheDC previously revealed, LaCapria describes herself as “openly left-leaning” and once claimed that Republicans fear “female agency.” (Related: "Fact-Checking Snopes: Website’s Political ‘Fact-Checker’ Is Just A Failed Liberal Blogger.")


As originally reported by TheDC, Snopes almost exclusively employs leftists as fact-checkers, many of whom have exhibited a clear distaste for Republican voters. TheDC could not identify a single Snopes fact-checker who comes from a conservative background.

Not covered in these excerpts are claims from the divorce papers that the Mikkelsons were taking huge income from their operation, reputedly $700,000 one year for her and $350,000 for him. That kind of money is not typical for bloggers. No outside (and certainly not the New York Times profile) explored where that money came from.

The gist of the scandal was confirmed also by Forbes Magazine in The Daily Mail Snopes Story And Fact Checking The Fact Checkers. Forbes reporter Kalev Leetaru wrote on Dec. 22, 2016, "When I reached out to David Mikkelson, the founder of Snopes, for comment, I fully expected him to respond with a lengthy email in Snopes’ trademark point-by-point format, fully refuting each and every one of the claims in the Daily Mail’s article and writing the entire article off as “fake news.”

She continued:

It was with incredible surprise therefore that I received David’s one-sentence response which read in its entirety “I'd be happy to speak with you, but I can only address some aspects in general because I'm precluded by the terms of a binding settlement agreement from discussing details of my divorce.”

At the end of the day, it is clear that before we rush to place fact checking organizations like Snopes in charge of arbitrating what is “truth” on Facebook, we need to have a lot more understanding of how they function internally and much greater transparency into their work.

That advice was published in Forbes four days before the New York Times went with its two stories dismissing the attacks on the Snopes operation as totally false and ignoring the contrary material without explanation.
What's the Problem?

These examples show that mainstream media continue to ignore their complicity in what they decry as “fake news.”




Traditional broadcasters and print outlets use many dubious “news” sources that foster the current crisis whereby public-relations techniques, propaganda, and political dirty tricks are destroying civic discourse.

Many of these problems are rooted in a servile and otherwise unprofessional adherence to the ideological, political and financial agendas of an outlet’s ownership, as I have observed over four decades in communications and law.

The apparatus is further supported by vast numbers of bureaucrats in journalism and academia who provide a veneer of respectability to research about "fake news" that cannot withstand in-depth scrutiny. As one of many examples, the School Library Journal published a column Nov. 26 (Truth, truthiness, triangulation: A news literacy toolkit for a “post-truth” world)touting the Snopes, Zimdars and other dubious sources cited here. The column was by Joyce Valenza, an assistant professor of teaching at Rutgers University, who one can charitably say may not be on the front lines of relevant research.

The problems are especially acute for JFK assassination and 9/11 researchers, who must contend with ongoing institutional bias of mainstream and alternative outlets and their personnel who are as quick to decry what they term "fake news" as "conspiracy theory."

The good news, however, is that the bold spirits in these communities are tested, determined and otherwise well-positioned to identify both facts and fakery for the betterment of all.



Andrew Kreig

Andrew Kreig, Esq.
Andrew Kreig is Justice Integrity Project Executive Director and co-founder with over two decades experience as an attorney and non-profit executive in Washington, DC.

An author and longtime investigative reporter, his primary focus since 2008 has been exploring allegations of official corruption and other misconduct in federal agencies. He has been a consultant and volunteer leader in advising several non-profit groups fostering cutting-edge applications within the communications industries.
  
As president and CEO of the Wireless Communications Association International (WCAI) from 1996 until 2008, Kreig led its worldwide advocacy that helped create the broadband wireless industry. Previously, he was WCAI vice president and general counsel, an associate at Latham & Watkins, law clerk to a federal judge, author of the book Spiked about the newspaper business and a longtime reporter for the Hartford Courant.

Listed in Who’s Who in America and Who’s Who in the World from the mid-1990s and currently, he holds law degrees from the University of Chicago School of Law and from Yale Law School. Reared in New York City, his undergraduate degree in history is from Cornell University, where he was a student newspaper editor, rowing team member, and Golden Gloves boxer.

Contact the author Andrew Kreig.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ANDREW KREIG: EXPERTS REJECT FIRE AS CAUSE FOR 9/11 WTC COLLAPSES

The real truth on 9/11 slowly continues to bleed out

 photo
Technical experts are mounting major challenges to official U.S. government accounts of how three World Trade Center skyscrapers collapsed in near-freefall after the 9/11 attacks 15 years ago.

Many researchers are focusing especially on the little-known collapse of

READ MORE >>

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Geopolitics Of The United States, Part 1: The Inevitable Empire

The Empire and the inevitable fall of the Obama criminal regime

 photo
STRATFOR Editor’s Note: This installment on the United States, presented in two parts, is the 16th in a series of STRATFOR monographs on the geopolitics of countries influential in world affairs.

Like nearly all of the peoples of North and South America, most Americans are not originally from the territory that became the United States.

READ MORE >>

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geopolitics Of The United States Part 2: American Identity And The Threats of Tomorrow

A look back at 2011 predictions for the future in order to put events of today into perspective

 photo capitalism_zpsah78uy5p.jpg
We have already discussed in the first part of this analysis how the American geography dooms whoever controls the territory to being a global power, but there are a number of other outcomes that shape what that power will be like. The first and most critical is the impact of that geography on the American mindset.

READ MORE >>

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


By Robert S. Finnegan

This e-mail outlines and confirms the acts of espionage against Indonesia and Indonesians by Akiko Makino and the others involved both in Kobe University and in AI Lab at University of Airlangga, Surabaya; Bahasa Indonesia original follows English translation...

READ MORE >>

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATED 01/07/2015 : New Analysis Challenges Tamiflu Efficacy; Hong Kong Corona Virus Outbreak

UPDATED 01/07/2015 : FOX NEWS CORPORATE PHARMA SHILL MEGAN KELLY AND FOX NEWS QUACK DOCTOR NOW PUSHING TAMIFLU FOR PREGNANT WOMEN AND CHILDREN;

 photo TAMIFLU_small_zpssojx6okt.jpg
THE 5TH ESTATE UNEQUIVOCALLY WARNS THE PUBLIC NOT TO TAKE OR GIVE THIS PROVEN DANGEROUS, INEFFECTIVE DRUG TO ANYONE

Obama criminals now resulting to biowarfare in quest to destroy Chinese and ASEAN economy; "novel virus substrain" points directly to a Kawaoka / Fouchier / Ernala-Ginting Kobe lab virus weaponized and genetically altered to specifically target and infect the Asian population: Ribavirin...

READ MORE >>

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 photo WHO02_zpsplmhtlpr.jpg
The 5th Estate has just purchased a library on H5N1 "Novel" virus pandemics, there are dozens of PDF and Exel documents we feel will assist you in saving lives following intentional releases of the H5N1 and now MERS viruses; we will begin by printing those that appear to be extremely relevant here: H5N1 Kobe-Kawaoka-Ernala series continues soon with more "Smoking Gun" e-mails from Teridah Ernala to The 5th Estate . . .

READ MORE >>

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


By Robert S. Finnegan

On October 12, 2002 the Indonesian island of Bali experienced a terrorist attack that rocked the world. It was unquestionably well-coordinated and executed, the largest in the country's history.

READ MORE >>